Kontrole rok 2012
ROK 2012
- Kontrola przeprowadzona w terminie 01-03.08.2012 r. przez Wojewódzki Urząd Pracy w katowicach w zakresie prawidłowej i efektywnej realizacji projektu "Eurokadry III - nowe standardy pracy w katowickim urzędzie pracy" w ramach Działania 6.1 Poprawa dostepu do zatrudenienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałania 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywności zawodowej osób bezrobotnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Stwierdzono: system funkcjonuje/projekt jest realizowany prawodłowo, ewentualnie potrzebne są niewielkie usprawnienia..
- Kontrola przeprowadzona 12.09.2012 r. przez Archiwum Państwowe w Katowicach.
Podczas kontorli nie stwierdzono uchybień w zakresie prowadzenia archiwum zakładowego. Zastrzeżenia budzi zawilgocona ściana w pomieszczeniu Nr 2, z któej odpada tynk.
Przekazano następujące zalecenie:
1. Usunąć ze ścian pomieszczenia Nr 2 archiwum zakładowego zawilgocenie.
Termin wykonania : do 30.06.2013 r.
- Kontrola sanitarna przeprowadzona w okresie 24.07.2012 r. - 31.07.2012 r. przez Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Katowicach.
Należy poprawić stan sanitarnohigieniczny.
Zarządzono:
1.Odnowić przez pomalowanie ściany w pomieszczeniach pracy na niskim parterze:
a) pomieszczenia ze stanowiskami biurowymi (przeszklone boksy)
b) archiwum
2. Odnowić przez pomalowanie ściany w jadalni dla pracowników na niskim parterze
3. Odnowić przez pomalowanie ściany w korytarzu na niskim parterze
Termin wykonania : 30.06.2013 r.
- Kontrola problemowa przeprowadzona w okresie 28.06.2012 r. - 03.07.2012 r. przez Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach w zakresie oceny prawidłowości wydawanych orzeczeń administracyjnych i przestrzegania przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz przepisów wykonawczych do ww. ustawy.
Wykonanie zadań w kontrolowanym zakresie oceniono pozytywnie z nieprawidłowościami.
Zalecono:
1. przyznawanie statusu bezrobotnego z dniem zgłoszenia osoby bezrobotnej z kompletem dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem uprawnienia wynikającego z § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy z dnia 26.11.2004 r. (Dz. U. Nr 262, poz. 2607 z późn. zm.) oraz zasad postępowania administracyjnego określonych w art. 6, 7, 8 oraz 9 K.p.a.;
2. utrwalanie wyjaśnień w formie protokołu w obecności osoby, która dokonuje określonej czynności w toku postępowania administracyjnego z zachowaniem wymogów określonych w art. 68 K.p.a. oraz zasad postępowania administracyjnego określonych w art. 8 i 10 K.p.a.;
3. wszczynanie postępowania w trybie art. 145 K.p.a. wyłącznie w sprawach zakończonych decyzją ostateczną;
4. stwierdzanie w sentencji orzeczenia, że decyzja objęta wznowieniem postępowania została wydana z naruszeniem prawa, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 151 § 2 w związku z art. 146 K.p.a.;
5. stosowanie art. 151 § 1 pkt 1 K.p.a , gdy w wyniku postępowania wyjaśniającego ustalono, że brak jest podstaw do uchylenia decyzji objętej wznowieniem postępowania, na podstawie art. 145 K.p.a.;
6. wydawanie decyzji administracyjnych, ze szczególną dbałością o zastosowanie prawidłowej podstawy prawnej, adekwatnej do ustalonego stanu faktycznego i prawnego.
Zalecono również przeprowadzenie szkolenia pracowników odpowiedzialnych za realizację zadań objętych kontrolą w zakresie przepisów procedury administracyjnej.
- Kontrola ZUS- Kontrola – przeprowadzona przez inspektora kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w dniach: 20.04.2012 r. - 18.05.2012 r.
Zakres kontroli:
1. Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego
2. Ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu
3. Prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe
4. Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych do celów ubezpieczeń społecznych.
Kontrola wykazała różnicę w zakresie składek na Fundusz Pracy. W wyniku kontroli dokumentacja została skorygowana i przesłana drogą elektroniczną do ZUS.
- Kontrola doraźna dot. sprawdzenia prawidłowości postępowania Powiatowego Urzędu Pracy w Katowicach w sprawie zwrotu kosztów refundacji doposażenia stanowisk pracy przyznanych umową (...) zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r., Nr 69, poz. 415 z późn. zm.) oraz innych aktów wykonawczych przeprowadzona w dniach od 23 do 26 marca 2012 r. w tut. Urzędzie przez Śląski Urząd Wojewódzki.
W trakcie przeprowadzonej kontroli w zakresie objętym kontrolą nie stwierdzono nieprawidłowości.
- Kontrola – czynności sprawdzające - przeprowadzona przez inspektora kontroli skarbowej w dniach 16, 20, 22.02.2012 r.
Zakres kontroli:
Prawidłowość i rzetelność dokumentów dotyczących transakcji przeprowadzonych w latach 2006-2007 z firmą XXX.