Kontrole rok 2008
ROK 2008
W dniach 24-27.11.2008 r. przeprowadzono kontrolę problemową przez Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
w zakresie oceny wdrożenia standardów usług rynku pracy.
W wystąpieniu pokontrolnym zalecono:
- W dalszym ciągu czynić starania w celu zatrudnienia brakujących pracowników aby zgodnie z rozporządzeniami w pełni realizować usługi rynku pracy.
- Zapewnienie warunków poufności prowadzonych rozmów w ramach usługi poradnictwa zawodowego.
- Wprowadzenie w Kartach rejestracyjnych adnotacji dot. usług rynku prac, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie standardów rynku pracy.
- Realizowanie czynności związanych ze szkoleniem z zakresu umiejętności aktywnego poszukiwania pracy.
W dniach 21-24.10.2008 r. przeprowadzono kontrolę przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach
w zakresie prawidłowej i efektywnej realizacji projektu „Eurokadry – nowe standardy w katowickim urzędzie pracy” – Poddziałanie 6.1.2 – nie stwierdzono uchybień.
W dniach 26-29.08.2008 r. przeprowadzono kontrolę przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach
w zakresie prawidłowej i efektywnej realizacji projektu „Aktywność – krok w stronę pracy” – Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych w ramach Działania 6.1 PO KL – nie stwierdzono uchybień i nieprawidłowości.
W dniach 17, 18, 19, 23 i 24 czerwca 2008 r. przeprowadzono postępowanie kontrolne przez Urząd Miasta w Katowicach Wydział Działalności Gospodarczej
obejmujące następujący zakres tematyczny:
1. Kontrola dochodów i przychodów Powiatowego Urzędu Pracy - za 2007 r.
2. Kontrola dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz przestrzegania realizacji procedur kontroli w Powiatowym Urzędzie Pracy w Katowicach – w wykonaniu §3 pkt 1 Zarządzenia Nr 764/2008 Prezydenta Miasta Katowice z dnia 30 kwietnia 2008 r. – za okres od 1 stycznia do dnia zakończenia kontroli
3. Wykonanie zaleceń pokontrolnych z kontroli wydatków oraz realizacji procedur kontroli w PUP przeprowadzonej 15.11.2007 r.
Wyniki kontroli przeprowadzonej przez inspektorów Wydziału Działalności Gospodarczej wskazują na zaistnienie niewielkich nieprawidłowości, które wymagają drobnych korekt i drobnych zmian w organizacji pracy.
Polecono wdrożenie zaleceń do dnia 4 sierpnia 2008 r.
Zalecono:
-
Ujednolicenie sposobu rozliczania bilingów za przeprowadzone rozmowy zarówno służbowe jak i prywatne. Na każdym wykazie rozmów przeprowadzonych w danym miesiącu powinien widnieć podpis pracownika, który te rozmowy przeprowadził, data dokonania rozliczenia, a pozycje z kwotami za prywatne rozmowy należy podkreślić lub odfajkować oraz wpisać sumę do zapłaty, którą dla pewności przeliczyć kilkakrotnie tak aby stanowiła rzeczywistą kwotę do zapłaty.
-
Zwrócenie uwagi pracownikom na to, aby opisując fakturę i wpisując podstawę wydatku, każdorazowo sprawdzali w przepisach prawnych i aktach normatywnych jej poprawność.
-
Przeanalizowanie i rozważenie problemu udziału w komisji kontrolującej osób, które dokonują kontroli wewnętrznych w swoich, nadzorowanych komórkach organizacyjnych, tak by doprowadzić do tego aby kontrola ta była bezstronna i jak najbardziej obiektywna.
Ponadto z należytą starannością sporządzać protokoły z kontroli wewnętrznych tak, aby znajdowały się w nich wszystkie elementy jakie powinien zawierać protokół, a które to elementy szczegółowo wskazane są w § 26 Regulaminu kontroli wewnętrznych PUP.
W dniu 19.05.2008 r. przeprowadzono kontrolę
dot. zatrudniania osób niepełnosprawnych przez PIP z Katowicach, wydano decyzje stwierdzające przystosowanie stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W dniach 8-9 maja 2008 r. przeprowadzono kontrolę doraźną przez Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
w związku z wniesionym pismem w zakresie przestrzegania przez Powiatowy Urząd Pracy w Katowicach obowiązujących przepisów prawnych dot. przyznawania bezrobotnemu środków na podjecie działalności gospodarczej, nie stwierdzono nieprawidłowości.
W dniach 7-9 maja 2008 r. przeprowadzono kontrolę końcową przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach
w zakresie prawidłowej i efektywnej realizacji projektów realizowanych zgodnie z zawartymi umowami: S/1.2a/45/06/U/5/06, S/1.3a/39/06/U/31/06, w wyniku przeprowadzonych czynności kontrolnych nie stwierdzono nieprawidłowości.
kontrola prawidłowości zwrotu z Funduszu Pracy kosztów zakwaterowania osobie bezrobotnej odbywającej staż u pracodawcy. Zalecono zaktualizować regulamin określający warunki refundacji kosztów przejazdu i zakwaterowania oraz zobowiązać pracowników PUP aby w prowadzonej korespondencji z klientami należycie i wyczerpująco informować strony o okolicznościach faktycznych i prawnych.
W dniach 8-14.lutego 2008r. została przeprowadzona kontrola:
kontrola przestrzegania przepisów ustawy z dnia 22.03.1990 o pracownikach samorządowych, dotyczących naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze. Kontrola objęto okres od 07.08.2005r. do dnia kontroli. Stwierdzono,iż tryb postępowania w zakresie naboru na wolne stanowiska urzędnicze przyjęte do stosowania w Powiatowym Urzędzie Pracy jest zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.