Katowice: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia i doradztwa z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia własnej firmy w ramach projektu Restart kariery Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 85630 - 2014; data zamieszczenia: 13.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Katowicach , ul. Pośpiecha 14, 40-852 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2598263, faks 032 2599503.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia i doradztwa z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia własnej firmy w ramach projektu Restart kariery Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia i doradztwa z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia własnej firmy dla uczestników projektu Restart kariery Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, rekrutowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Katowicach. Baza lokalowa (sale szkoleniowe oraz sale, w których odbywać się będzie doradztwo) powinny być zlokalizowane na terenie Katowic, w pobliżu węzłów komunikacji publicznej, tak by zapewnić uczestnikom dogodny dojazd. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lokalizacji w przypadku zgłoszenia przez uczestników trudności komunikacyjnych. 2. Szkolenie obejmować powinno 40 godzin (1 godzina szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana uczestnikami sposób elastyczny; przerwy powinny być planowane w taki sposób, aby nie powodowały skracania zajęć edukacyjnych). Ponadto każdy uczestnik powinien po zakończeniu szkolenia zostać objęty doradztwem indywidualnym w wymiarze 2 godzin (1 godzina to 60 minut). Celem doradztwa będzie przede wszystkim skonsultowanie założeń biznesplanu. Szkolenie (wraz z przerwami) powinno odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00. Termin realizacja szkolenia marzec/kwiecień 2014 r. W trakcie szkolenia - nie później niż w ostatnim dniu zajęć - Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia z uczestnikami szkoleń terminów doradztwa indywidualnego, sporządzenia imiennego harmonogramu, który podpisany jest przez osobę upoważnioną w imieniu Wykonawcy oraz uczestników powinien zostać przekazany do Zamawiającego w terminie 2 dni od dnia zakończenia szkolenia. Doradztwo indywidualne musi zakończyć się najpóźniej w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia zakończenia szkolenia. 3. Program szkolenia powinien składać się z 2 części: A) Część podstawowa - 20 godzin obejmująca następujące zagadnienia: 1. Biznesplan. 2. Procedura założenia firmy, w tym m.in.: - warunki konieczne do założenia działalności gospodarczej; - dokumenty niezbędne do założenia działalności gospodarczej. 3. Podstawowe aspekty dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, w tym m.in.: - zasady prowadzenia działalności gospodarczej; - prawa i obowiązki osoby prowadzącej działalność gospodarczą; - akty prawne regulujące prowadzenia działalności gospodarczej; - instytucje kontrolujące działalność gospodarczą. 4. Podstawowe aspekty dotyczące prowadzenia rachunkowości, w tym m.in.: - wybór formy opodatkowania; - dokumentacja podatkowa; - zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych; - zasady sprawozdawczości z prowadzenia działalności gospodarczej; - zasady ustalania należności publiczno-prawnych. 5. Zatrudnianie pracowników 6. Ubezpieczenia w działalności gospodarczej 7. Umowy w biznesie. B) Część specjalistyczna - 20 godzin obejmująca następujące zagadnienia: 1. Marketing i promocja, w tym m.in.: - skuteczne narzędzia promocji; - efektywne kanały informacji o produkcie/usłudze; - kreowanie wizerunku firmy; - utrzymywanie długoterminowych relacji z klientami/kontrahentami. 2. Zarządzanie, w tym m.in.: - zarządzanie środkami finansowymi; - zarządzanie zasobami ludzkimi; - zarządzanie wiedzą; - benchmarking. Szczegółowy program szkoleń zostanie przygotowany przez Wykonawcę i dołączony do oferty. 4. W szkoleniu weźmie udział 10 osób - uczestników projektu Restart kariery w zakresie wsparcia finansowego na rozwój przedsiębiorczości realizowanego w ramach Priorytetu VIII, Działania 8.1, Poddziałania 8.1.2 POKL. (1 grupa). 5. Zakres zamówienia obejmuje: - minimum 40 godzin lekcyjnych szkolenia, - minimum 20 godzin zegarowych doradztwa, - koszt ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze na, do miejsca szkolenia i z powrotem - zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika szkolenia, przy czym minimalny skład kompletu materiałów to: długopis, notes, skrypt na temat zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej zawierającej wszystkie elementy programowe określone przez Zamawiającego, - zaświadczenie ukończenia szkolenia, - catering, - koszt wynajmu sal, jeśli szkolenie odbywa się poza siedzibą ośrodka szkoleniowego. Materiały szkoleniowe powinny być oznakowane zgodnie z aktualnym dokumentem Wytyczne dotyczące oznaczenia projektów ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Szkolenie zrealizowane w ramach projektu Restart kariery współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i emblemat Unii Europejskiej z podpisem Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny, - wydanie zaświadczeń imiennych potwierdzających udział w szkoleniu. Podstawą wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest udział uczestnika w minimum 80% godzin zajęć przewidzianych programem i harmonogramem szkolenia. Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydane przez jednostkę szkoleniową powinno być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie standardów warunków prowadzenia usług rynku pracy. Ponadto wydane zaświadczenia powinny być oznakowane zgodnie z aktualnym dokumentem Wytyczne dotyczące oznaczenia projektów ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. zawierające: a) logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz emblemat Unii Europejskiej z podpisem Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny, b) adnotację: Szkolenie zrealizowane w ramach projektu Restart kariery współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i emblemat Unii Europejskiej z podpisem Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny. Catering dla wszystkich uczestników, który składać się będzie z poczęstunku w trakcie przerw kawowych oraz obiadu. Na każdy dzień szkolenia przypadać będą 2 przerwy kawowe (po 15 min. każda) i 1 przerwa obiadowa (30 minut). W czasie przerwy kawowej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić: - wyroby cukiernicze różnorodne: kruche ciasteczka, wafelki itp. (nie mniej niż 40 g na osobę z każdego rodzaju); - napoje: kawa, herbata (bez ograniczeń), soki owocowe (po 0,33l/os), woda mineralna gazowana i niegazowana (po 0,33 l/os.), - dodatki: cytryna, cukier, mleko. Każdy obiad powinien składać się z: - zupy; - dania głównego (mięsnego z dodatkiem ziemniaków, ryżu lub frytek i zestawu surówek w każdym dniu. Powinna istnieć, w uzasadnionych przypadkach, możliwość zamienienia dania mięsnego na bezmięsne); - napojów różnorodnych: soki, woda mineralna gazowana i niegazowana itp. Obiad powinien być podawany ok. godziny 13.00. Sale szkoleniowe powinny spełniać następujące warunki: a) mieścić liczbę miejsc odpowiadającą liczbie osób biorących udział w szkoleniu; b) być wyposażone w sprzęt niezbędny do prowadzenia szkolenia, w tym: laptop, rzutnik multimedialny, ekran oraz tablice do notowania. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania sali, w której będzie odbywało się szkolenie oraz doradztwo, zgodnie ze wzorem przekazanym przez zamawiającego w wersji elektronicznej w dniu podpisania umowy. Wymagania odnośnie wykładowców (trenerów): a) wykształcenie wyższe; b) szeroki zakres wiedzy zarówno teoretycznej jak i praktycznej w zakresie przedsiębiorczości, odpowiednie kwalifikacje i umiejętności oraz potwierdzone doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 5 szkoleń z zakresu uruchamiania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz z zakresu tworzenia biznesplanu (łącznie). Przedmiotowe szkolenia prowadzone powinny być przez wykładowców (trenerów) z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej prezentacji multimedialnych oraz mieć jak najbardziej praktyczny charakter. Doradztwo prowadzone powinno być w formie indywidualnych konsultacji pozwalających uczestnikom w szczególności na dopracowanie biznesplanu oraz na uzyskanie odpowiedzi na dodatkowe pytania i wątpliwości. Wykładowca (trener) prowadzący grupę szkoleniową powinien być jednocześnie doradcą dla słuchaczy tej grupy. 6. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia powinien zapewnić: - przeprowadzenie szkolenia zgodnie z harmonogramem szkolenia, uwzględniającym wskazane przez Zamawiającego zagadnienia; - sprawdzanie obecności na zajęciach (listy obecności z każdego dnia wraz z własnoręcznymi podpisami uczestników); - sprawdzania poziomu wiedzy - przeprowadzenie ankiety sprawdzającej zmianę poziomu wiedzy w formie pretestu na początku trwania szkolenia oraz posttestu po zakończonym szkoleniu. Ankiety (pretest i posttest) powinny być opracowane przez Wykonawcę i przekazane do akceptacji Zamawiającemu w dniu zawarcia umowy; - Wykonawca jest zobowiązany w dniu zawarcia umowy przekazać Zamawiającemu adresy sal, w których odbywać się będą szkolenia oraz doradztwo; - osoba prowadząca zarówno szkolenie jak i doradztwo zobowiązana jest do prowadzenia dokumentacji w postaci: a) Potwierdzenie wykonania usługi doradczo-szkoleniowej - zał. nr 10 do WYTYCZNYCH INSTYTUCJI POŚREDNICZĄCEJ W SPRAWIE UDZIELANIA POMOCY NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W RAMACH DZIAŁANIA 6.2 - WSPARCIE ORAZ PROMOCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I SAMOZATRUDNIENIA ORAZ PODDZIAŁANIA 8.1.2 - WSPARCIE PROCESÓW ADAPTACYJNYCH I MODERNIZACYJNYCH W REGIONIE PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM. b) List obecności. c) Dziennika zajęć. 7. Dodatkowe informacje: - Wykonawca zobowiązany jest do przetwarzania danych osobowych uczestników projektu zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. (tj. Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. Zm.); - Wykonawca będzie upoważniony do przetwarzania danych osobowych uczestników szkolenia i doradztwa; - zapłata za zrealizowane zamówienie dokonana będzie po przeprowadzeniu całej usługi, przelewem na rachunek podany przez Wykonawcę w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury; - Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu zawarcia umowy, w formie elektronicznej (e-mail), wzory: a) list obecności wraz z potwierdzeniem odbioru cateringu; b) potwierdzeń odbioru materiałów szkoleniowych; c) potwierdzeń zaświadczeń ukończeniu szkolenia; - każdy uczestnik szkolenia potwierdza własnoręcznym podpisem obecność na szkoleniu i doradztwie oraz wszystkie elementy usługi szkoleniowej: catering, odbiór materiałów szkoleniowych, odbiór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. - podstawą zapłaty będzie przekazanie faktury wraz z: a) listami potwierdzającymi (własnoręcznym podpisem uczestników) odbiór wydanych zaświadczeń ukończeniu szkolenia; b) listami obecności; c) potwierdzeniem wykonania usługi doradczo-szkoleniowej; d) kopiami zaświadczeń o ukończeniu szkolenia; e) wypełnionymi przez uczestników szkolenia ankietami (pretest, posttest); f) protokołem zdawczo-odbiorczym podpisanym przez Zamawiającego i Wykonawcę. - wszystkie dokumenty, które Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu powinny być w formie oryginału (nie dotyczy zaświadczeń ukończeniu szkolenia); - Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli w trakcie prowadzonego szkolenia i doradztwa; - Szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy wraz z oświadczeniem wykonawcy, że zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 4. Program seminarium, który powinien zawierać: - nazwę i zakres szkolenia, - czas trwania (z uwzględnieniem podziału szkolenia i doradztwa) i sposób organizacji, - plan szkolenia określający temat zajęć oraz ich wymiar, - miejsce odbycia szkolenia i doradztwa. 5. Kalkulację kosztów - załącznik nr 7, 6. Harmonogram szkolenia - załącznik nr 8, 7. Certyfikat jakości usług, (jeżeli Wykonawca posiada). Certyfikat jakości usług może dotyczyć zarówno kierunku szkolenia, na które Wykonawca złoży ofertę, jak również Wykonawcy, jako instytucji szkoleniowej świadczącej usługi szkoleniowe. Wśród certyfikatów przedstawianych mogą się znaleźć np: certyfikat zarządzania jakością kształcenia/szkolenia, wydany na podstawie międzynarodowych norm ISO, standard HACCP, certyfikat dla szkół językowych PASE lub inny znak jakości, akredytacje Kuratora Oświaty itd. 8. Wzór zaświadczenia i/lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierający co najmniej: - imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia - nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, - formę i nazwę szkolenia, - okres trwania szkolenia, - miejsce i datę wydania zaświadczenia i/lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji - tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, - podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi poniżej: a) zmiana podwykonawcy; - dopuszcza się zmianę wskazanego podwykonawcy lub wprowadzenie podwykonawcy w zakresie nieprzewidzianym w złożonej ofercie; w przypadku, gdy podwykonawca udostępnił Wykonawcy swoje zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, nowy podwykonawca musi spełniać podane w SIWZ wymogi w takim samym zakresie, co poprzedni podwykonawca. b) zmiana kadry realizującej przedmiot zamówienia wyłącznie w sytuacjach losowych niezależnych od wykonawcy pod warunkiem: - powiadomienia Zamawiającego o zamiarze zmiany - podania powodów zmiany - zaproponowania osób, których kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie odpowiadać będą kwalifikacjom zawodowym, doświadczeniu i wykształceniu osób podanych w wykazie zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.katowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Katowicach ul. Pośpiecha 14 40-852 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.03.2014 godzina 08:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Katowicach ul. Pośpiecha 14 40-852 Katowice BIURO PODAWCZE.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Restart kariery Poddziałanie 8.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie